Biznes turystyczny na Facebooku i w mediach społecznościowych
W czasach gdy portale społecznościowe zyskują coraz większą popularność, wydawać by się mogło, że każda branża z tego korzysta. Co ciekawe, w przypadku branży turystycznej nie do końca tak jest.
W ciągu ostatniego roku fanpage na Facebooku, czyli najpopularniejszym portalu społecznościowym powiększyły się o 2,27 %. W porównaniu do innych branż to stosunkowo niewiele. Tak wolny rozwój fanpage\\'ów o tematyce turystycznej dziwi tym bardziej, że cieszą się one dość dużym zainteresowaniem turystów.
Przed wyjazdem na urlop coraz częściej wykorzystujemy portale społecznościowe do wyszukiwania informacji na temat miejsca, do którego chcemy się udać, pensjonatu, w którym chcemy zamieszkać, czy też biura podróży, z którego usług chcemy skorzystać. Już teraz coraz więcej firm działających w branży turystycznej zdaje sobie sprawę z tego, że portale społecznościowe to jedno z najpopularniejszych źródeł rekomendacji, którego w żadnym razie nie powinno się bagatelizować.
Portale społecznościowe wykorzystujemy także w inny sposób. Coraz częściej za ich pośrednictwem dzielimy się swoimi planami wakacyjnymi, a nawet przesyłamy pozdrowienia z podróży.
Dzięki możliwościom urządzeń mobilnych jeszcze przebywając na urlopie możemy pochwalić się znajomym pięknymi zdjęciami, które udało się nam zrobić.